Předškoláci

  • Chcete svému předškolákovi co nejvíc usnadnit školní start?
  • Vědět, které oblasti školní připravenosti (grafomotorika, sluchové rozlišování, matematické představy, pamě´ť, ale i vizuomotorika, propriocepce a další) by bylo dobré podpořit a jak?
  • Řekla vám paní učitelka, že doma máte něco trénovat, ale vy vlastně nevíte jak
  • Hledáte něco víc, než pracovní listy, které dítě možná i nebaví, nejdou mu, nezlepšuje se a vy ho jen napomínáte?
  • Hledáte činnosti, které budou pro dítě zajímavé, příjemné, přiměřeně náročné, budou podporovat schopnost soustředit se, dokončit činnost, nevzdat se a nebát se chyby, umět lépe zpracovat emoce?
  • Nemáte čas a sílu sedět hodiny u pinterestu, abyste našli něco zajímavého, co pak třeba dítě nenadchne?

Přihlašte se do kurzu předškolákem všemi smysly a zažijte unikátní čas, kdy v bezpečném prostředí dostanete

  • podněty pro rozvoj, které budou dávat smysl a budou se dát začlenit do běžného života
  • zpětnou vazbu o dovednostech dítěte
  • připravíte se nejen na zápis, ale dostanete funkční nástroje pro budoucí školní přípravu
  • skrze práci se smyslovými pomůckami podpoříte schopnost dítěte soustředit se a dokončit činnost

Jak si kurz představit?

  • Během devíti setkání se zaměříme na všechny důležité oblasti předškolní přípravy.
  • Zažijete unikátní možnost být pověstnou "muškou", která může nahlédnout, jak dítko pracuje. Rodiče jsou na kurzu přítomni, ale do většiny činností se přímo nezapojují (zpravidla jen v úvodu lekce a její reflexe). Mají možnost pozorovat, získat inspiraci, konzultovat, zůstávají v pozadí, ale zároveň tam jsou, takže je to často čas, který přechodu do školy dává punc výjimečnosti, který předškolákům dělá dobře.
  • Lekce (75 minut) začíná společnou prací zaměřenou na různé oblasti (z počátku seznámení, práce s nastavením mysli, postupně pak grafomotorika, sluchové rozlišování, atd.). Střední část lekce (více než polovina času) je určena pro samostatnou práci dětí - jsou jim představeny a posléze si vybírají smyslové vzdělávací činnosti, ty se postupně přizpůsobují jak záměru kurz, tak potřebám dětí. V této části je důležité pozorování a mentoring lektorky). Závěrečnou část tvoří reflexe, kde zpevňujeme schopnost vnímat svoje pocity z práce, posun v dovednostech atd.. V závěru lekce nebo krátce před ním je také možnost reflektovat lekci pro rodiče.
  • Součástí kurzu jsou dvě individuální konzultace - první je vyčleněna pro screening dovedností za použití zkrácené diagnostiky dle projektu Šance pro vaše dítě (vznikla ze spolupráce škol a PPP poraden, zaměřuje se tedy na to, co je v praxi důležité). Druhá je pak určena setkání lektorky a rodiče pro vyhodnocení screeningu a rozbor a podporu v tom, co děti (rodiče) potřebují.

Kdo kurz vede?

Pedagožka Soňa Nádvorníková je lektorkou s mnohaletou zkušeností. Srdcem kurzu je montessori pedagogika (smyslové pomůcky), čerpá z programu Šance pro vaše dítě, Metoda dobrého startu, Klokanův kufr a kapsy - diagnostika a rozvoj dle Jaromíry Bednářové, odborných seminářů Institutu praktické pedagogiky a DYScentra (podpora dětí se specifickými poruchami učení), zahrnuje prvky neuropedagogiky (spolupráce hemisfér), konceptu růstového myšlení, encouragementu (dodávání odvahy) dle individuální psychologie a nově také čerpá z konceptu Bilaterální integrace (spolupráce a koordinace těla a její vliv na učení).

Co o kurzu říkají účastníci?

 "Měla jsem možnost být světkem toho jak má dcera A. se zapojuje ve skupině. Milovala jsem chvíle, kdy ustoupil její tradiční vzdor a místo něj nastoupila soustředěná práce. Jsem nadšená z rad jak dítěti uvolnit ruku, jak hravou formou se s dětmi připravovat na školu. Oceňuji i diagnostiku, která my ukázala možnosti, kde by A. mohla růst. "

"Na kurzu oceňuji jiný pohled na přípravu předškoláka - více komplexní, m=ně drilovací, než bývá zvykem. Myslím, že si nakonec odnáším i víc, než bych původně čekala."

"Kurz absolvuji podruhé a řadu věcí, které jsem tu poznala, jsme využila i s přípravou druhého dítěte. Teď si odnáším další."

"Odnáším si dobrý pocit, že jsou fígle, pomůcky, které dětem usnadní vstup do školy, jak řešit a zvládat různé situace. Odnáším si nový pohled na řešení situací."

"Účast na kurzu pro mě byla příjemně užitečně stráveným časem se svojí dcerou (i když jsem byla v roli pozorovatele. Určitě bych ho doporučila dalším rodičům."

"Jsem vystudovaná učitelka 1. stupně ZŠ a maminka dvou kluků. Ačkoli nyní pracuji mimo obor, dál se intenzivně věnuji vzdělávání, výchově a mimoškolním aktivitám jak svých tak cizích dětí. :-) Před pár lety jsem se se syny účastnila kurzu pro předškoláky a také individuální diagnostické aktivitě "Klokanův kufr" pod vedením Mgr. Soni Nádvorníkové. Doteď rádi vzpomínáme na velmi zajímavé, rozvíjející aktivity s využitím netradičních montessori pomůcek, se kterými měly děti možnost pracovat v malé skupince kamarádů. I s odstupem vidím, že čas, který jsem věnovala rozvoji synů na kurzu pro předškoláky se vyplatil, odhalil, v čem je třeba větší příprava, ukázal mi i nové způsoby práce v přípravě dětí na vstup do školy, které jsem mohla využít jak ve své školní praxi tak i v domácím prostředí jako maminka budoucích školáků. " Mgr. Lenka Dvořáková



Dotazy a přihlášení na e-mailu tvorimsvujsvet@gmail.com, zveme také k nahlédnutí na stránky lektorky , informace a tematické příspěvky se budou objevovat také na InstagramuFacebooku lektorky (a my je budeme sdílet k nám :)

Vytvořte si webové stránky zdarma!